דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול פסיכולוגי ממוקד וקצר מועד 

מאת    [ 17/07/2011 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 3093 פעמים ]

בעבר טיפול פסיכולוגי היה כתיוג שמו של המטופל כאדם אשר אינו מצליח לנהל שגרת חיים תקינה. החל מן העשורים האחרונים של המאה ה- 20 הפך הטיפול הפסיכולוגי לפופולרי מאוד ברב שכבות נרחבות באוכלוסיה. ביקור אצל פסיכולוג הפך לדבר שבשגרה אשר מנוסים בו מטופלים רבים.

טיפול פסיכולוגי סב סביב טיפול בדיכאון, טיפול בחרדה, טיפול בבעיות אישיות וכיוצא בזה. בנוסף לכך, הלך הטיפול הפסיכולוגי והתרחב אל תחומי חיים רבים ונוספים. אחת מפריצות הדרך בטיפול זה היא ביכולתו של הפסיכולוג לייצר טיפול פסיכולוגי ממוקד וקצר עבור בעיות ספציפיות.

הטיפול הפסיכולוגי אינו מחוייב עוד להיות ארוך טווח ונוגע בכל תחומי החיים של המטופל. פסיכותרפיה ממוקדת שינוי הפכה בשנים האחרונות לשם דבר בטיפול ממוקד אשר משיג תוצאות רצויות בזמן קצר וקצוב בלבד.

שיטות טיפול פסיכולוגיות ופסיכותרפיות

השיטות הפסיכולוגיות והפסיכותרפיות הינן מרובות ומגוונות. השיטה הפרוידיאנית הקלאסית, גישת יונג, גישת הגשטאלט וגישות רבות אחרות מציגות שימוש בתיאוריות חדשות הצצות חדשות לבקרים בתחום. כהדיוטות בתחום הטיפול יהיה זה פחות רלבנטי עבורכם להכיר לעומק את שיטת הטיפול.

עם זאת, יהיה זה רלבנטי מאוד עבורכם להכיר את המטפל ולבדוק את מידת התחברותכם אליו. לא כל מטפל "ידבר" אליכם ולאו דווקא פסיכולוגים המטפלים בחדישות שבשיטות הטיפול, יהיו המטפלים הנכונים עבורכם. התאמת המטפל אל המטופל הינה משימה חשובה וראשונה במעלה.

יתרונו של הטיפול הפסיכולוגי על פני שיטות אחרות

אין זה סוד כי בעולמנו אשר נושק אל העידן החדש, קמות וצצות כפטריות אחרי הגשם שיטות טיפול אלטרנטיביות מגוונות ורבות. החשיפה אל תרבויות חדשות הביאה גם שיטות טיפול. המונופול שהיה לפסיכולוגיה על הטיפול בדיבור פנה את מקומו לשיטות נוספות אשר אי אפשר להתכחש להצלחתן ודיוקן.

עם זאת, נשאר הטיפול הפסיכולוגי במקומו המכובד. הפסיכולוג הינו מטפל מקצועי ביותר אשר עבר הכשרה רבת שנים הכוללת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכולוגיה קלינית. הפסיכולוגיה הינה תורה מעמיקה הנשענת על יסודות מערביים עמוקים ושורשיים היוצרים בטחון ויציבות במהלך הטיפול ועד לתוצאותיו הרצויות.

איתור של פסיכולוג מקצועי

איתור של פסיכולוג מקצועי הינו משימה חשובה בפני עצמה. קודם כל וודאו עם עצמכם את רמת ציפיותכם מן הטיפול העתידי ואת הסכום אותו אתם מוכנים לשלם עבורו. באיתור הפסיכולוג חשוב לאתר ולמצוא פסיכולוג מתאים עבורכם כמבוגרים או עבור ילדכם במידת הצורך בכך.

נסו לקבל המלצות ממכרים או מבני משפחה אשר עברו טיפול פסיכולוגי מוצלח עם פסיכולוג עליו הם יכולים להמליץ לכם בחום. אם אינכם מכירים מטופלי טיפול פסיכולוגי, הרי שאתם יכולים פשוט לפנות אל השירות הפסיכולוגי לשם קבלת ייעוץ מקצועי בבחירה נכונה של המטפל.

כמובן שברשת האינטרנט מוצגים שמותיהם ואתריהם האישיים פסיכולוגים רבים. עם זאת, קשה יהיה לקבוע מי מהם יהיה המטפל המתאים עבורכם ולא פעם מגוון של תארים ולימודים מתקדמים אינם דווקא ערובה לטיפול טוב. יש לציין כי כל האמור במאמר זה הינו בגדר של המלצה בלבד.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב